13 Aralık 2011 Salı

Uzun zamandan sonra ilk denemeler

Evlenmeden önce mutfağa sadece su içmek için yada tabakları mutfağa bırakmak için giren ben içimde yaşayan mutfak aşkından hiç haberim yokmuş.

Buraya geldiğim ilk günleri hatırlıyorum da ; makarna yapmaya çalışıyorum ama olmuyor, allahım yapış yapış, bende bunların makarnaları kaliteli değil diye olmayanı atıyorum, yakıyorum ocağın ateşini yeniden yapmaya çalışıyorum. Olmuyor bir terslik var 5 kutu makarna harcadım hepsi aynı oldu. Dedim ''acaba ben mi yanlış yapıyorum ama imkansız herkes makarna yapabilir'' kendi kendime ama yapamazmış. Benim soğuk suyla yapmaya çalışmalarımın sonucunda olmadı ve sıcak  suyla denemeye karar vermem ile mutfakla olan ilişkim o andan itibaren başladı :) 

Bizimki de sağ olsun bir boğazlı onun sayesinde daha önce mutfağa girmediğim yılların açığını 2-3 ayda kapattım. Ama bir türlü aram hamur işleriyle iyi olmadı. Bence yine bende bir hata yoktu kesinlikle o eski fırınla ilgiliydi herşey :)

Yeni minik evimize yeni mini fırın alındık ama benim içinden hiç bir şeyler yapmak gelmiyordu ki bu günlere kadar. Cuma günleri her zaman tam donanımlı kahvaltı hazırlarız. Malum 15 günden bir tatil yapınca o tek günlük hafta sonunda insan her şeyi yapmak istiyor. İlk denemem karşınızda. Pofidik mükemmele yakın benim cicişlerim. Tarifini daha sonra vereceğim. Bir kaç denemeden sonra.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder