27 Şubat 2011 Pazar

Thenia- Tizi ouzou Projesinin Naciria Tüneli Açılışı.

Daha dün gibiydi Tizi ouzou'da otururken bu proje ne zaman başlayacak, nasıl olacak diye sürekli konuşup dururduk. Hayırlısıyla bugün 1502 mt olan doğu-batı portallerini birleşti ve Thenia -T.O projesinin Naciria bölümünün kazı işlemleri sona erdi.2009 Temmuz da başladık,şantiyeye Eylül - Ekim gibi ofislerimize yerleştik  diye hatılıyorum. Daha dün gibi.Zaman okadar hızlı geçiyor ki bazen ayak uyduramıyorum.Daha önce daha önce hiç yaşamadığım duyguları yaşadım. Çok güzel çok değişik duygulardı, insan hem kendi adına hemde ülkesi adına çok gururlanıyor.Kocaman bir tünel herkesin eğemeğiyle oluşmuş, herkesin o yada bu şekilde emeği olan yapıt. Daha önce hiç bu gözle bakmamıştım bir yapıya.Bugün burada bulunduğum için kendimi çok şanslı buluyorum. Saat 10 gibi sahaya indik ve  kalabalık toplanmaya başlamıştı, cezayir ofisten ve diğer şantiyelerden  yetkililer geldi. Özgün Construction'un sevincini paylaşmak için herkes oradaydı. O sırada birden davul zurna çalmaya başladı, hemen cezayirli çalışan erkekler birden oynamaya başladı. Ama nasıl oynama, yani kıvırıyorlar, hemde baya baya kıvırıyorlar. Videolarını yükleyeceğim bakalım siz nasıl bulucaksınız. Çok güzeldi. Anlatılacak fazla bir şey yok. Anesrif müdürünün gelmesini beklerken sürekli dans edildi, resim çekildi. Monsieur Yasınin gelmesiyle bizde birleştirmenin yapılacağı yere yürümeye başladık. Yani tünelde çalışanlara allah yardım etsin. Gerçekten zor.Ben yarın saat durdum sanki 5 saat koşmuşum gibi yoruldum.Zor zor gerçekten zor. Makinenin çalışmasıyla iki aynayı birleştirdik çok çok güzeldi.  Neyse ben size resimleri ve videoları göstereyim. Anlatıcak kelimem yok. Ben her uçağa bindiğimde hayranlık duyarım, halen inanmıyorum onun bir kuş misali uçmasına, hep bir hayranlık yaratır bende, işte bu günde aynı duyguları yaşadım. 2 aydır çektiğimiz sıkıntılar kuş oldular uçtular.







Bu resimlerde Enis ve Cezayirli çalışanın elele dansı herşeyi anlatıyor. Daha geçen gün 10 güne yakın grev yapan çalışanlar bugün ise tüm içtenlikleriyle eğlendiler. Bende Cezayirli iş arkadaşlarımla bir hatıra resmini kaçırmadım. Baktıkça bugünleri hatırlarım.





Sevgili Yasin beyin konuşma anı, konuşma sözlerinde Özgün Con.'a  hiç bir teşekkür veya buna benzer bir kelimenin geçmemesi çok enteresan gelmedi değil.


Ve hatıra resmi. :)

1 yorum:

  1. bende sızın adınıza gurur duydum kızım resımlerını gorunce bı kat daha gurullandım

    YanıtlaSil