14 Kasım 2010 Pazar

Bayramınız Mübarek olsun..


 Eskiden dört gözle beklerdim gelmesini. İçim hep kıpır kıpır olurdu. Yeni kıyafetler, harçlıklar, gezmeye gitmeler, şekerler, misafirler için yapılan börekler, yaprak sarmaları,helvalar,en çok bunlar için severdim bayramın gelmesini, bunlar için beklerdim.Klasik olucak ama alınan cicilerimi giyer giyer çıkartırdım, aynanın karşında bir sağa bir sola bakınmalar. Ayakkabılarım olması gereken yerde(yatağımın başında). Hele yatmada önce yapılan banyo,hep sevinirdim bir arpa boyu uzadım diye.Sabah bir görültüyle yapılan bütün sülalenin bir arada olduğu kahvaltılar, ya da büyüklere el öpmeye gitmeler işte en sevmediğim yönleriydi dört gözle beklediğim bayramın.Beklerdim merakla ellerini öptüğüm büyüklerimin ne kadar harçlık vereceğini, sonra sayardık paralarımızı, senin ne kadar oldu, sen kaç para topladın diye sorardık birbirimize.Hasılat iyi geçtimi deymeyin keyfime.


  Büyüdükçe değişti herşey.İçimdeki kıpırtı eskisi gibi değil, gittikçe azalıyor.Eskiden heyecanla gelmesini beklediğim bayram gelmiş ama normal günden bir farkı yok. Bu sadece benim için geçerli değil, her büyüyen insan için geçerli sanırım. Ama şimdi anlıyorum değerini, şimdi içimdem diyorum keşke yine aynı olsa bayramlar.Sevdiklerimle, birlik beraberlik içinde.Hep beraber oturup böreklerimizi yesek, sohbetler etsek, sevmesem bile el öpsem, sarılsak, sarmalansak, sevinçle bayramlaşsak. Keşke hiç büyümeseydik, yada büyürken içimizdeki çocuğu büyütmeseydik.

  İçinizdeki o eskisi gibi sevinçle,mutlulukla,eski bayramlar tadında, sevdiklerinizle beraber bir bayram geçirmenizi dilerim.

2 yorum:

  1. Simdi anladim :) Algerie'desiniz :) Algerie en eski Fransiz somurgelerinden sanirim o yuzden fransizca resmi dil halini almis.
    Avrupa'dan gidenler icin cok uygun tatil imkanlari oldugunu duydum. Ama ne yalan soyleyim ben Algerie insanini yani pariste tanidiklarimi fazla iyi bulmadim. Tunus'lular bana daha yakin geldiler

    YanıtlaSil
  2. Merhaba,
    ilk önce allah bağışlasın, hayırlı evlat olmayı nasip etsin,çirkin sanşı olsun demek istiyorum.
    Evet algerdeyiz :)aslında iki ana dili var.Fransızca ve arapça.
    Vallahi tatil için buraya gelen yok keşke olsaydı biraz gelişirdi :)Tunus'la Fas arasındayız ama ne medeniyet, nede turizm hiç bir şey almamışlar.Doğrudur buranın insanı biraz değişik :)

    YanıtlaSil